PAUL WEISS RIFKIND, WHARTON & GARRISON

SEcOND CIRCUIT REVIEW

FIRST AMMENDMENT LAW: LIBEL OF A PUBLIC ENTITY

MARTIN FLUMENBAUM - BRAD S. KARP

PUBLISHED IN THE NEw YORK LAW JOURNAL
JANUARY 2001



(D 1aw.com’

PAUL, WEISS, RIFKIND, WHARTON & GARRISON

This month, we discuss a significant decision issued recently by the United States
Court of Appeals for the Second Circuit, which examines the showing of “actual malice”
required in alibel suit brought by an allegedly defamed public entity.

In Church of Scientology International v. Behar,! in an opinion written by Chief
Judge John M. Walker and joined by Judges Jose A. Cabranes and Fred |. Parker, the
Second Circuit affirmed District Court Judge Peter K. Leisure’'s dismissal of
plaintiff-appellant Church of Scientology International’s (CSI) complaint asserting clams
for libel against Time magazine, its parent company Time Warner Inc. and journalist
Richard Behar.

In its complaint, CSl alleged that an article published by Behar in Time magazine
contained a number of false and defamatory statements regarding CSl, its practices, and
actions taken by its members. The court ruled that the statements at issue were either not
“of and concerning” CSl, or else were written and published without actual malice.

‘Scientology: Cult of Greed’

On May 6, 1991, Time magazine published a 10-page, 7,500-word cover article
entitled “Scientology: The Cult of Greed.” The article, written by defendant-appellee
Richard Behar, was both highly critical of Scientology? as a belief system generally and
of specific actions alegedly taken by its members. The article described Scientology as
“posing as a religion,” but being “really a ruthless global scam”; it then narrated various
instances of wrongdoing by a number of individual Scientologists. CSI's complaint
named as defendants Behar, Time magazine, and Time Warner Inc. and alleged as false
and defamatory the following 12 statements from the article:

1 “The church survives by intimidating members and critics in a Mdfialike
manner.”

2. “Scientology is quite likely the most ruthless, the most classically
terroristic cult the country has ever seen.”

3. “Those who criticize the church — journalists, doctors, lawyers and even
judges — often find themselves framed for fictional crimes, beaten up or
threatened with death.”

Thisarticleisreprinted with permission

from the January 24, 2001 edition of

the New York Law Journal. © 2001 NLP IP Company.

(Read more American Lawyer Media news on the Web on law.com)

www.paulweiss. com



PAUL, WEISS, RIFKIND, WHARTON & GARRISON 2

4. Occasionally a Scientologist’s business antics land him in jail. Last
August, a former devotee named Steven Fishman began serving a five-year
prison term in Florida. His crime: stealing blank stock confirmation slips
from his employer, a magjor brokerage house, to use as proof that he owned
stock entitling him to join dozens of successful class-action lawsuits.
Mr. Fishman made roughly $1 million this way from 1983 to 1988 and
spent as much as 30 percent of the loot on Scientology books and tapes.
Scientology denies any tie to the Fishman scam, a claim strongly disputed
by both Mr. Fishman and his longtime psychiatrist, Uwe Geertz, a
prominent Florida hypnotist. Both men clam that when arrested,
Mr. Fishman was ordered by the church to kill Mr. Geertz and then do an
‘EOC,’ or end of cycle, which is church jargon for suicide.

5. “One source of funds for the Los Angeles-based church is the notorious,
self-regulated stock exchange in Vancouver, British Columbia, often called
the scam capital of the world.”

6. “Baybak, 49, who runs a public relations company staffed with
Scientologists, apparently has no ethics problem with engineering a hostile
takeover of afirm heis hired to promote.”

7. “What these guys do is take over companies, hype the stock, sell their
shares, and then there' s nothing left. They stole this man’s property.”

8. “The Lotticks lost their son, Noah, who jumped from a Manhattan hotel
clutching $171, virtually the only money he had not yet turned over to
Scientology. His parents blame the church and would like to sue but are
frightened by the organization’s reputation for ruthlessness.”

0. “His death inspired his father, Edward, a physician, to start his own
investigation of the church. ‘We thought Scientology was something like
Dale Carnegie,” Lottick says. ‘I now believe it’s a school for psychopaths.
Their so-called therapies are manipulations. They take the best and
brightest people and destroy them.” ”

10.  “It was too late. ‘From Noah's friends at Dianetics' read the card that
accompanied a bouquet of flowers at Lottick’s funeral. Yet no Scientology
staff members bothered to show up.”

11.  “The next month the Rowes flew to Glendale, Cdlif., where they shuttled
daily from a local hotel to a Dianetics center. ‘We thought they were
brilliant people because they seemed to know so much about us,” recals
Dee. ‘Then we realized our hotel room must have been bugged.” After
bolting from the center, $23,000 poorer, the Rowes say, they were chased
repeatedly by Scientologists on foot and in cars.”

12.  “Inacourt filing, one of the cult’s many entities — the Church of Spiritual
Technology — listed $503 million in income just for 1987.”

www.paulweiss. com



PAUL, WEISS, RIFKIND, WHARTON & GARRISON 3

Procedural History

In June 1992, defendants moved to dismiss the complaint on the grounds that the
statements, none of which mentioned CSl by name, were not “of and concerning” CSlI.
On Nov. 23, 1992, the district court granted defendants' motion to dismiss in part, finding
that certain of the statements complained of could not be read as referring to CSl.
Specifically, the court found that parts of statement 4 and al of statements 6, 7, 11 and 12
could not reasonably be considered to be of and concerning CSI.* Defendants then
answered the complaint, and Mr. Behar asserted counterclaims against CSl for harassment
and violation of the Fair Credit Reporting Act, 15 U.S.C. 8§ 1681. The parties agreed to
focus discovery on the issue of “actual malice” and to defer discovery on the issue of truth
and fagty.

After two-and-a-half years of discovery, the district court granted summary
judgment to defendants as to all of the remaining statements, except for statement 5, on the
grounds of lack of actual malice.®> On reconsideration, the district court granted summary
judgment to defendants on statement 5 — i.e,, that the Vancouver Stock Exchange (V SE)
was one source of funds for the church (the VSE statement) — based on the “subsidiary
meaning” doctrine,® and dismissed the complaint.’

On Sept. 9, 1997, CSI moved for leave to amend the complaint to assert a claim for
nomina damages premised on a finding that the disputed statements were demonstrably
false. The district court denied the motion, holding that allowing CSI to amend its
complaint five years after it brought the action, and after summary judgment had been
granted against it, would be unduly prejudicial to defendants.® The district court also held
that amendment of the complaint would be futile, since a public figure claiming even
nomina damages is still required to demonstrate actual malice under New York Times Co.
v. Sullivan, 376 U.S. 254 (1964).° Although Mr. Behar’s counterclaims were still pending,
the parties agreed that these clams would be dismissed without prejudice, on the
understanding that they could be refiled should the complaint be reinstated.

CSI moved for the district court to enter a fina judgment dismissing its complaint,
which the court granted,'® whereupon CSl immediately filed the instant appeal. CSl
challenged the district court’s rulings on the grounds that the district court: (1) improperly
ruled that portions of the article's alegedly defamatory statements were not of and
concerning CSl; (2) improperly disregarded CSI’s evidence that the statements were made
with purposeful avoidance of the truth; (3) committed plain error in dismissing the VSE
statement under the subsidiary meaning doctrine; and (4) erred in refusing to permit CSl to
pursue a claim for nominal damages premised on a finding of falsity.

Libel and Public Figures

Libel is defamation expressed in writing or print; it is a common law cause of
action and applies separate standards to plaintiffs who are private individuals and those
who are public figures. Celle v. Filipino Reporter Enters., Inc., 209 F.3d 163, 176 (2d Cir.
2000). Throughout the litigation, CSI conceded that it was in fact a public figure, thus
subjecting it to the strictures imposed by New York Times Co. v. Sullivan, 376 U.S. 254

www.paulweiss. com



PAUL, WEISS, RIFKIND, WHARTON & GARRISON 4

(1964), in which the Supreme Court held that a “public figure” plaintiff must prove that an
allegedly libelous statement was made with actual malice — that is, made “with
knowledge that it was false or with reckless disregard of whether it was false or not.” New
York Times, 376 U.S. at 280. This showing must be made by clear and convincing
evidence. See Celle, 209 F.3d at 183.

‘Actual Malice' Standard

Despite its name, the “actual malice’” standard does not measure malice in the
sense of ill will or animosity, but instead 1ooks to the speaker’ s subjective doubts about the
truth of the publication. See Masson v. New Yorker Magazine, Inc., 501 U.S. 496, 510
(1991) (“Actual malice under the New York Times standard should not be confused with
the concept of malice as an evil intent or a motive arising from spite or ill will.”). If it
cannot be shown that the defendant knew that the statements were false, a plaintiff must
demonstrate that the defendant made the statements with “reckless disregard” of whether
they were true or false. The reckless conduct needed to show actual malice “is not
measured by whether a reasonably prudent man would have published, or would have
investigated before publishing,” but by whether there is sufficient evidence “to permit the
conclusion that the defendant in fact entertained serious doubts as to the truth of his
publication.” 12

Thus, to prevail, CSI was required to show, first, that the statements complained of
were defamatory — that is, they were (1) of and concerning CSI, and (2) likely to be
understood as defamatory by the ordinary person. See Celle, 209 F.3d at 176. Then,
because CSl was admittedly a public figure, the New York Times standard required a
showing that the statements were (3) false, and (4) published with actual malice — that is,
either knowledge of falsity or reckless disregard of the truth. Seeid. In contrast, a private
plaintiff need only prove that false and defamatory statements of and concerning the
plaintiff were made with gross negligence. See Karaduman v. Newsday, Inc., 51 N.Y.2d
531, 539 (1980).

Because resolution of the falsity and actual malice inquiries required factual
discovery, the district court conducted two and a half years of discovery on the issue; on
this record, the Second Circuit held that CSl had failed to establish actual malice as to
statements numbered 1-4 and 8-10, and as aresult, CSI’s claims based on statements 57
were held to be barred by the subsidiary meaning doctrine. Accordingly, the court did not
reach the question whether any of these statements were “of and concerning” CSI.*3

In &. Amant v. Thompson, 390 U.S. 727 (1968), the Supreme Court found the
following factors relevant to a showing that the defendant harbored actual malice:
(1) whether a story is fabricated or is based wholly on an unverified, anonymous source,
(2) whether the defendant’s allegations are so inherently improbable that only a reckless
person would have put them in circulation, or (3) whether there are obvious reasons to
doubt the veracity of the informant or the accuracy of hisreports. Id. at 732.

CSl had argued that Mr. Behar held a negative view of Scientology and that his
bias pervaded his investigation and caused him to publish false and defamatory statements

www.paulweiss. com



PAUL, WEISS, RIFKIND, WHARTON & GARRISON 5

about CSl. The district court found that the evidence could not support such a claim: that
while Mr. Behar’s alleged bias would be relevant to show a purposeful avoidance of the
truth if it were coupled with evidence of an extreme departure from standard investigative
techniques, “plaintiff has failed to demonstrate the correlative circumstance of inadequate
investigation to make its evidence of bias probative of actual malice, rather than probative
of lack thereof [the] speaker’s belief in his statements, even his exaggerations, enhances,
rather than diminishes, the likelihood that they are protected.”** Stating its belief that the
district court had thus properly applied the actual malice standard, the Court proceeded to
examine the individual statements for evidence of such actual malice.

Intimidation Statements

The district court found that Mr. Behar had relied on (1) “affidavits from former
high-ranking Scientologists, newspaper and periodical articles, interviews and persona
experience, and published court opinions’ to support statementl (Mafialike
intimidation), (2) the judgment of Cynthia Kisser, an executive director of an organization
dedicated to the study of cults, which was likely to be given credence by Behar in view of
her knowledge and experience, for statement 2 (“classically terroristic”), and (3) Behar's
persona experience and research to support statement 3 (retaliation against journalists,
lawyers, doctors and judges).”!® Citing evidence in the record of Behar's extensive
research, the Court concurred with the district court’s conclusion that no reasonable jury
could find that defendants either knew or entertained serious doubts that these statements
were false.

Similarly, the Court held the part of the statement4 that pertained to
Mr. Fishman’s stock scam was not published with actual malice. The Court pointed out
that Mr. Behar had interviewed Steven Fishman, Robert Dondero, the Assistant United
States Attorney that prosecuted Mr. Fishman for stock fraud, and Marc Nurik, the attorney
that represented Mr. Fishman. As the district court observed, Mr. Behar relied on these
interviews.*® He had no reason to have serious doubts about the truth of the information
given him by the prosecuting attorney, the defense attorney and the defendant in the case.

The Court made the same point regarding the murder-suicide alegations in
statement 4: Mr. Behar had interviewed Mr. Fishman's psychiatrist, Uwe Geertz and
Vicid Aznaran, aformer high-ranking Scientologist, and thus had evidence before him that
served as a foundation for his alegations and protected him from a charge of actual
malice.

CSl argued in response that Mr. Behar possessed evidence that Mr. Fishman's
claims — that the church had ordered him to kill Dr. Geertz and commit suicide — were
fase; Mr. Fishman, CSI noted, had previoudy tried to frame the church with smilar
charges by staging a phony death threat 18 months earlier. If true, this allegation would
provide “obvious reasons to doubt the veracity of the informant,” and thus might expose
Mr. Behar to liability, if he had known of a serious lack of credibility in a primary source.

While the Court acknowledged that CSI had raised questions about whether
Mr. Fishman's account was reliable, the Court noted that the evidence in the record

www.paulweiss. com



PAUL, WEISS, RIFKIND, WHARTON & GARRISON 6

showed that Mr. Behar had considerable corroboration of Mr. Fishman's account,
including the testimony of Dr. Geertz that he had reported the death threat referred to in
the article to the FBI, and Dr. Geertz's testimony in Mr. Fishman’s criminal trial.

The Second Circuit observed that, even if there were credibility problems in
Mr. Fishman's account, the article does not present Mr. Fishman's claim as undisputed
fact, but rather makes clear that Scientology denies the truth of Mr. Fishman's and
Dr. GeertZ's charges. Because Mr. Behar had conducted extensive research, and because
the death threat had been accurately reported as an alegation rather than as undisputed
fact, the Court agreed with the district court that no reasonable jury could find that
Mr. Behar had published the statements about the stock scam or the murder-suicide
allegation with “purposeful avoidance of the truth.”

The Lottick Statements

The district court found that statements 8, 9, and 10 (concerning the Lotticks and
the loss of their son Noah) could not be found to have been published with actual malice
because the Lotticks were not obviously lacking in credibility, their statements were not
inherently improbable and Mr. Behar had investigated the case thoroughly.*’

CSl dleged that Mr. Behar included some pieces of information and not others, for
example, by not interviewing Noah Lottick's roommate. These alegations, the district
court held and the Second Circuit affirmed, amounted to no more than “minor omissions
in investigation, from which no inference of purposeful avoidance of the truth could
reasonably be drawn.”*® Any such omissions are insignificant, the Court held, when
viewed against the backdrop of Mr. Behar’s investigation “as a whole”: he interviewed
Noah Lottick’s parents, his friends and teachers, reviewed the police report of his death
and was twice refused an interview by the director of the Dianetics Center in Hackensack,
N.J., which Noah was attending.

Once again, the Second Circuit found that the research and investigation had been
complete enough to shield Mr. Behar from any allegation of actual malice, not because the
article did not contain hints of antagonism towards his subject, but because he had
established solid factual grounds to support his allegations.

Subsidiary M eaning

The district court ultimately dismissed the “V SE Statement” (statement 5) based on
the “subsidiary meaning” doctrine established by the Second Circuit in Herbert v. Lando,
781 F.2d 298 (2d Cir. 1986).*°

In Herbert, the court held that where a “published view” of a plaintiff is not
actionable as libel, other statements made in the same publication are not “actionable if
they merely imply the same view, and are ssimply an outgrowth of and subsidiary to those
claims upon which it has been held that there can be no recovery.” Id. at 312. Relying on
the Supreme Court’s holding, in Masson v. New Yorker Magazine, Inc., that the related
“incremental harm” doctrine is not a creature of federal constitutional law,® CS1 argued

www.paulweiss. com



PAUL, WEISS, RIFKIND, WHARTON & GARRISON 7

that (1) the subsidiary meaning doctrine can be applied here only if it is part of the relevant
body of state law, and (2) neither California nor New York law, one of which presumably
applied to this case, recognizes this doctrine.

The Court rejected CSI’'s argument, asserting that the subsidiary meaning doctrine
is more than “merely a gloss on congtitutional actual malice.” The “incremental harm”
doctrine at issue in Masson reasons that where unchallenged or nonactionable parts of a
publication are damaging, an additional statement, even if maliciously false, might be
nonactionable because it causes no appreciable additiona harm.?! In Masson, the
Supreme Court rejected any suggestion that the incremental harm doctrine is synonymous
with first amendment libel protections:

“[T]he question of incremental harm does not bear upon
whether a defendant has published a statement with
knowledge of falsity or reckless disregard of whether it was
false or not.” Masson, 501 U.S. at 523.

Subsidiary Meaning

In contrast to the incremental harm doctrine, the subsidiary meaning doctrine does
“bear upon” whether a defendant has acted with actual malice.

In Herbert, for example, the Second Circuit held that nine of 11 alegedly libelous
statements were not actionable because they were not maliciously published; the published
statements were backed by evidence that was not known to be false and as to the reliability
of which the defendants had not shown reckless disregard. See Herbert, 781 F.2d at 305-
07. Because defendants overal “view” of the plaintiff rested on such evidence, the
Second Circuit in Herbert held that they “could not be said to have had actual malice in
publishing [it].” Id. at 311.

In light of this conclusion, the court held it would have been illogica to hold,
based on other statements, that the plaintiffs in fact had such actual malice;?* to avoid that
contradiction, the court enunciated the subsidiary meaning doctrine. In the instant appeal,
the court held that this doctrine, as articulated in Herbert, must be employed when
determining whether a “view” was published with actual malice. Thus, the court held that
the subsidiary meaning doctrine of Herbert poses a question of federal congtitutional law,
not state law, and remains good law after Masson.?

Under Herbert, therefore, the Second Circuit concluded that the district court
properly held that the VSE Statement to be subsidiary in meaning to the larger thrust of the
article, which asserted that “ Scientology, rather than being a bona fide religion, is in fact
organized for the purpose of making money by means legitimate and illegitimate.”** The
court likewise held that the assertions made in statements 6 and 7, which were included in
the article’'s VSE sidebar, were aso subsidiary to the general message of the article, and
therefore CSI’s claims with respect to those statements were properly dismissed. Lastly,
the court reglected CSI’s remaining claims, including CSI’s clam for nominal damages.

www.paulweiss. com



PAUL, WEISS, RIFKIND, WHARTON & GARRISON 8

The court pointed out that CSI’s status as a public figure meant that it was required to
demonstrate actual malice, no matter what remedy it sought.

In determining that the challenged statements in the article were not published with
actual malice, or were subsidiary in meaning to statements made without actual malice, the
Second Circuit did not make new constitutional ground; the opinion, by and large, is a
careful application of the “public figure” standards first enunciated in New York Times v.
Qullivan and later discussed by the Supreme Court in St. Amant v. Thompson and by the
Second Circuit in Celle v. Filipino Reporter Enters., Inc.

More important is the court’s clarification of the subsidiary meaning doctrine of
Herbert v. Lando in the wake of the Supreme Court’s holding in Masson; the court’s
distinction between the “incremental harm” and “subsidiary meaning” doctrines should be
of great help to practitionersin the circuit. Lastly, the case illustrates, once again, the high
degree of protection accorded journalists by New York Times: once CSI conceded its
status as a public figure, the focus of the case turned entirely to an examination of
Mr. Behar's research methods and documentation. Under such a standard, the primary
requirement for a successful defense of an allegedly libelous article becomes, not the
fairness, the clarity, or even the accuracy of a reporter’s words, but rather the quality and
scope of his research.

* * *

Martin Flumenbaum and Brad S. Karp are partnersin the New Y ork office of Paul, Weiss,
Rifkind, Wharton & Garrison.

www.paulweiss. com



PAUL, WEISS, RIFKIND, WHARTON & GARRISON 9

10

11

12

13

ENDNOTES

2001 U.S. App. LEX1S 488 (2d Cir. Jan 12, 2001)

Founded 40 years ago by writer L. Ron Hubbard, Scientology remains one of
America s most controversia faith-based organizations. The official Scientologist
Web site, www.scientology.org, contains substantial background material for those
unfamiliar with the faith and its tenets. The Web site clams that Scientology
currently maintains 2,318 churches, missions and related organizations in 107
countries and in 31 languages and that approximately 500,000 people participate in
Scientology services for the first time each year.

See Church of Scientology Int’l v. Time Warner, Inc., 806 F. Supp. 1157 (S.D.N.Y
1992).

Seeid. at 1162-64.

See Church of Scientology Int’l v. Time Warner, Inc., 903 F. Supp. 637, 642-44
(S.D.N.Y. 1995).

See Herbert v. Lando, 781 F.2d 298 (2d Cir. 1986) (holding that where a
“published view” of a plaintiff is not actionable as libel, other statements in the
same publication are not actionable if they “merely imply the same view” and are
an “outgrowth of and subsidiary to those clams’ which have been held not to
justify recovery).

See Church of Scientology Int’'l v. Time Warner, Inc., 932 F. Supp. 589, 595
(S.D.N.Y. 1996).

See Church of Scientology Int’l v. Time Warner, Inc., 1998 WL 575194, at *3
(S.D.N.Y. Sept. 9, 1999).

Seeid. at *4-5.

See Church of Sientology Int’'l v. Time Warner, Inc., 1999 WL 126450, at *2
(SD.N.Y. Mar. 9, 1999).

CSl did not appeal the district court’s decisions with respect to statements 11 and
12.

S. Amant v. Thompson, 390 U.S. 727, 731 (1968).

In footnote 1 of the opinion, the Court makes the following distinction between
statements made about a religion itself as opposed to its members, a distinction
which might have proved critical had the Court not found an absence of actual
malice on the part of the defendants. To the extent that the Behar article uses the

www.paulweiss. com



PAUL, WEISS, RIFKIND, WHARTON & GARRISON 10

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

term “Scientology,” Chief Judge Walker is of the view that the term as used
denotes a belief system, or, as the article puts it, a “cult,” and that therefore
references to “Scientology” are not “of and concerning” the plaintiff Church of
Scientology International of Los Angeles, Calif. Thisis true as surely as invective
directed generally at Catholicism cannot be considered defamatory of an individual
Catholic or a particular parish church; such “group libels’ are not actionable by
discrete members of the group. See National Nutritional Foods Ass'n v. Whelan,
492 F. Supp. 374, 380 (S.D.N.Y. 1990); Brady v. Ottaway Newspapers, Inc., 84
A.D.2d 226, 445 N.Y.S.2d 786, 788-92 (App. Div. 1981). Chief Judge Walker
also believes that the district court correctly concluded that the articless references
to individual Scientologists could not be “of and concerning” CSI. See AIDS
Counseling & Testing Ctrs. v. Group W. Television, Inc., 903 F.2d 1000, 1005 (4th
Cir. 1990) (holding that “allegations of defamation by an organization and its
members are not interchangeable” (internal quotation marks omitted)).

See Church of Scientology Int’| v. Time Warner, Inc., 903 F Supp. at 641.
Seeid. at 642-43.

Seeid. at 644.

Seeid. at 643.

Id.

See Church of Scientology Int’l v. Time Warner, Inc., 932 F. Supp. at 595.
See Masson, 501 U.S. at 523.

See Herbert, 781 F.2d at 310; Smmons Ford, Inc. v. Consumers Union, 516
F. Supp. 742, 750 (S.D.N.Y. 1981) (holding that, in the context of an article
evaluating plaintiffs new electrical car and rating it “Not Acceptable’ for a range
of unchallenged reasons, a portion of the article wrongly implying that the car did
not meet federal safety standards “could not harm [plaintiffs] reputations in any
way beyond the harm already caused by the remainder of the article.”).

See id. (holding that recovery was barred as to an “incorrect” statement in part
because “given the amount of other evidence supporting this view, the [defendants]
did not publish this view with actua malice’); id. a 312 (holding that recovery
was barred as to another statement because “we have dready held that the
[defendants] did not have actual malice in publishing their view”).

The court notes, in passing, that both the “incremental harm” and “subsidiary
meaning” doctrines are distinct from the “libel-proof-plaintiff” doctrine. See, e.g.,
Cardillo v. Doubleday & Co., 518 F.2d 638, 639 (2d Cir. 1975) (dismissing action
by convicted figure in organized crime who sued publisher for book that mentioned

www.paulweiss. com



PAUL, WEISS, RIFKIND, WHARTON & GARRISON 11

his involvement in criminal enterprises; holding that plaintiff was “libel-proof,”
that is, “so unlikely by virtue of his life as a habitual criminal to be able to recover
anything other than nominal damages.”). Because that doctrine was not before the
court, “we take no position on its continued vitality after Masson;” whether this

should be taken as an invitation to litigation will be left to our readers from the
First Amendment bar.

www.paulweiss. com



